Panaszok

Reklamáció az ATRIA.HU online áruházban vásárolt árukkal kapcsolatban

 

- Ha a megvásárolt áru hibás, a fogyasztónak joga van a hibát reklamálni. A reklamáció megfelelő elbírálásához a reklamált árunak tisztának, hiánytalannak és a higiéniai előírásoknak vagy az általános higiéniai elveknek megfelelőnek kell lennie.

- A fogyasztó köteles az áru használata során az általánosan ismert szabályokon kívül betartani a jótállási jegyben vagy a használati utasításban az áru használatára vonatkozóan meghatározott feltételeket is, az árut természetes élettartamának megfelelően használni és ápolni, továbbá nem szabad feltörni a plombákat, ha az áru le van zárva.


Az igénylés helye:

- A vásárlást igazoló bizonylat (nyugta vagy számla) mindig elegendő a hibákért való felelősség (reklamáció) érvényesítéséhez. A vásárlást igazoló bizonylat bemutatása az igényérvényesítéshez akkor is elegendő, ha a jótállási jegyet kiállították, de az ügyfél elvesztette azt. Ebben az esetben az igényt elfogadják.



Az ATRIA.HU online nagykereskedés felelőssége

- Az eladó az áru értékesítése során felel azért, hogy az áru megfelel a fogyasztói adásvételi szerződésben foglaltaknak, azaz az eladott dolog a szerződésben előírt, az eladó, a gyártó vagy annak képviselője által leírt vagy reklámja alapján elvárt, vagy az olyan jellegű dologra szokásos minőségi és használati jellemzőkkel rendelkezik, amely megfelel a követelményeknek, jogszabályi előírásoknak, a meghatározott megfelelő mennyiségben, méretben vagy súlyban van, és megfelel az eladó által a dolog használatában megjelölt, vagy a dolog szokásos használatának.

- Ha az áru a fogyasztó által történő átvételkor hibás, akkor a fogyasztói adásvételi szerződés megszegésének minősül.

- Az eladó felel a fogyasztóval szemben azokért a hibákért, amelyek az áru jótállási időn belüli átvételét követően a fogyasztói adásvételi szerződés megszegéseként jelentkeznek. Ebben az esetben az eladó a jótállási időszak feltételeinek vizsgálata nélkül felel a hibáért.

  - A vásárló részére ki kell állítani egy dokumentumot, amely tartalmazza a reklamáció időpontját, a reklamált áruk körét, a reklamált áruk beszerzésének időpontját és helyét, az árat, amelyen az árut megvásárolták.

- Ha a fogyasztó az áru hibájára panaszt tesz, a reklamációs osztály munkatársa köteles a panaszt megfelelően megvizsgálni, és döntést hozni annak kezeléséről. A panasz feldolgozása azonban nem tarthat tovább a panasz benyújtásától számított 30 napnál.

Az igények benyújtásának határideje

- Az eladó a nem élelmiszeripari termékek hibáiért az áru fogyasztó általi átvételétől számított 24 hónapig felel, kivéve, ha az árun, annak csomagolásán, használati utasításán vagy jótállási jegyén ennél hosszabb időtartam van feltüntetve. Az eladó a jótállási jegyen meghatározza e hosszabb jótállás feltételeit és terjedelmét.

 

- Az eladó nem állít ki jótállási jegyet, kivéve, ha a fogyasztó ezt kéri. A fogyasztó kérésére az eladó jótállási jegyet állít ki. Ha az áru jellege megengedi, elegendő, ha a fogyasztónak jótállási jegy helyett vásárlási igazolást állít ki. A fogyasztónak el kell magyarázni, hogy a vásárlást igazoló bizonylat elegendő a követelés rendezéséhez.

- Az eladó a 24 hónapnál hosszabb jótállási időre vonatkozó jótállási jegyeket saját termékeire és azokra az eladott árukra vonatkozóan állítja ki, amelyek esetében a szállító a jótállási jegyet a termékkel együtt adta át.

 

- Ha a reklamációt javítással rendezik, a jótállási idő meghosszabbodik a reklamáció időpontjától addig az időpontig terjedő időszakkal, amikor a fogyasztó a javítás befejezését követően köteles az árut átvenni, még akkor is, ha a vevő ezt nem tette meg. Az eladó köteles a vevőnek igazolást kiállítani arról az időpontról, amikor e jogával élt, valamint a javításról és a javítás időtartamáról.

- Ha a reklamáció rendezése a hibás áru hibátlan áruval történő kicserélésével történik, az új árura vonatkozó új jótállási idő ismét az új áru átvételének napjától vagy attól a naptól kezdődik, amikor a vevő a reklamáció rendezését követően köteles volt az árut átvenni.

 

- Ha a fogyasztó a reklamáció elbírálását követően (a reklamáció kézhezvételétől számított legfeljebb 30 nap elteltével) nem vette át a terméket, annak ellenére, hogy a reklamációról ajánlott levélben, a termék átvételére való felszólítással együtt megfelelően értesítették, az eladó a következőképpen jár el:

 


Fogyasztói jogok - vásárlók az ATRIA.HU -tól

- Az áru hibája esetén, amelyet a fogyasztó a jótállási időszak alatt kifogásol, a fogyasztónak joga van a hiba ingyenes, megfelelő és időben történő, megfelelő módon történő eltávolítására. Az eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani. A költségek indokolatlanságát a kereskedelmi üzem vezetője az értékesítési és marketing osztálytól kapott utasításoknak megfelelően értékeli. Ő értékeli a hibás termék hibátlanra cserélésének lehetőségét is. A cikk cseréje során nem számít, hogy a cikket már használták-e.

- Olyan hiba esetén, amely nem javítható, és amely megakadályozza, hogy a terméket hibátlan termékként megfelelően használják, a fogyasztónak joga van:

 

- a termék kicserélése (az eladó köteles a terméket kicserélni) vagy

- a szerződéstől való elállás joga és a vételár visszatérítésének követelése (az eladó köteles a fogyasztónak a kifizetett vételárat visszatéríteni).

- A reklamált áru ATRIA Slovensko s.r.o. részére történő elküldésének vagy kézbesítésének költségei a vevőt terhelik.  Amennyiben a reklamáció megalapozottnak bizonyul, az áru visszaküldésének postaköltségét az ATRIA Slovensko s.r.o. viseli.

 

 

Új panasz benyújtására szolgáló űrlap

 

Név és vezetéknév
E-mail
Megrendelés vagy számla száma
Hiba leírása
  • Visszatérítések
  • Áruk cseréje új darabra
  • Az áruk javítása
 
Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz.